Jaha, vad tycker ni!?

Borde kanske börja blogga igen. Få ur mig alla tankar och idéer. Kanske får mig att vilja göra saker om dagarna, göra mig fin, sminka mig, gå ut och gå m.m. Just nu är jag bara mamma.
Mamma åt världens finaste lilla Alice som är 11veckor gammal.

Att vara mamma är enklare än vad jag trodde, hon är verkligen världens snällaste lilla tjej. Oftast. Ibland vill jag bara sätta mig i ett hörn och gråta utav frustration och ilska. Men iallafall 8 gånger av tio är hon fantastisk, sover ofta i sin egna säng och så vidare. Även om det är jättemysigt att ha henne i våran säng, men man sover sämre.

Just nu ligger hon bredvid mig, jag har ungefär en halvmeter att sova på. Idag har nämligen jag och Fredrik legat nerbäddade nästan hela dagen för att vi är sjuka vilket betyder att fröken och sovit mer eller mindre hela dagen, så det känns inte så värt att försöka flytta på henne utifall att hon vaknar... Fredrik ska ändå upp om 2 halv timme så då tar jag hans plats istället.

Oj, nu blir det mycket mamma prat. Men vafan. Det är nu det börjar bli roligt att vara förälder förresten, man kan nästan se nya saker varje dag som hon utvecklas med. Hon börjar bli en egen person och inte bara ett litet spädbarn. Hon lyfter huvet jättebra när hon ligger på mage, några dagar innan jul gjorde hon det för första gången och nu gör hon det prick hela tiden. Hon har väl upptäckt att man ser så mycket mer då än att bara ligga och stirra upp i taket. Min fina Alice❤




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!