Barnvakt

Inatt sov jag ingenting alls, försökte somna men ni vet när man knappt kan flytta på sig får man lätt ont i kroppen, strax efter fem somnade jag, då gick Fredrik upp så jag tog hans plats. Väl medveten att Alice vill ha mat kl 6.... Såklart var F försenad så han hann ej byta blöja som han brukar göra på morgonen så det var bara att pallra sig upp strax innan sex och sen mata henne. Sen somna om somna om och sen upp igen vid halv åtta då jag skulle vara barnvakt åt min systerdotter.
Hon är två, vet ni hur mycket det är att tänka på när dom är sådär små? Hon hittar allt man hade glömt bort att man hade, hon plockar i julgranen. Alla saker man är rädd om som man har framme går lätt sönder då hon ska pilla på allt.

Men hon är rolig.
Än sålänge har vi sprungit fram och tillbaka i lägenheten för att trötta ut henne och badat. Nu sover hon middag.
Som tur är har jag en morgontrött dotter som fortfarande sover, men börjar vakna lite nu, gissar att hon börjar bli lite hungrig.
Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!